רפואת שיניים אסתטית

ההגדרה של רפואת שיניים אסתטית כוללת טיפולים שונים לשיקום ושיפור מראה השיניים והפה. בין היתר, כוללים הטיפולים האסתטיים הבהרת גוון השיניים, שיפור הצורה שלהן באמצעות ציפוי, הלבשת כתר אסתטי על שיניים עקומות או שבורות, ציפוי חרסינה, שחזור ויישור שיניים.
אתם מוזמנים לעשות היכרות עם טיפולי האסתטיקה השונים לשיניים .

בשנים האחרונות, התחום הולך ומתפתח בעולמות רפואת השיניים: עולמות האסתטיקה הדנטלית. מה שמצביע על קהל יעד גדול שמאוד מעוניין בטיפולים מסוג זה.

ועדיין, מדובר בתחום די חדש שישראלים רבים לא מכירים. בדיוק בגלל זה הגעתם לכאן, כדי שנוכל לסכם את כל מה שחשוב לדעת בנוגע לרפואת שיניים אסתטית ולבחור את הרופא אסתטיקה מומלץ.

במידה ואתם מחפשים רופא שיניים מנוסה ומקצועי שיוכל להעניק לכם טיפולים אסתטיים לשיניים, אנחנו מזמינים אתכם לבקר במרפאתו של ד"ר חיים ברקוביץ'. לד"ר ברקוביץ' ניסיון של למעלה מ-25 ברפואת שיניים, בדגש על רפואת שיניים אסתטית הוא הינו רופא שיניים אסתטיקה מומלץ. עבור מענה לשאלות נוספות וקביעת תורים במרפאה ניתן ליצור איתנו קשר באמצעות הטלפון: 073-7780144.

תוכן עניינים

טיפולים אסתטיים לשיניים אשדוד

כשאנחנו מדברים על טיפולים אסתטיים לשיניים אשוד אנחנו לא מדברים על טיפול אחד מיוחד, אלא על מגוון רחב של טיפולים שיהפכו את חלל הפה של כל אדם ליפה הרבה יותר. הנה כמה טיפולי שיניים אסתטיים הפופולאריים ביותר:
  • הלבנת שיניים – הלבנת שיניים הוא כנראה הטיפול הדנטלי האסתטי המוכר ביותר כיום. באמצעות השחזה קלה של השיניים וציפוי חרסינה בהיר וחלק ניתן לשפר את מראה השיניים ולהחזיר להן את הצבע הלבן שאבד להן.
  • ציפוי שיניים זירקוניה – נבחר לבצע ציפוי שיניים זירקוניה כאשר נשים לב לשיניים שבורות, בעלות סדקים או שיניים חסרות. מה שפעם היה נחשב למשימה בלתי אפשרית, לשחזר את השן ולשמור על מראה אסתטי, היום הפך להליך די שגרתי ומהיר שמבוצע מדי יום במרפאות רבות.
  • השתלת שיניים ממוחשבת – אולי תתפלאו, אך גם השתלות שיניים נחשבות לחלק מעולם האסתטיקה הדנטלית. על אף שמדובר בהליך כירורגי, להשתלת שיניים ממוחשבת יש גם פן אסתטי בולט והיא יכולה לשפר את מראה הלסת והשיניים ללא היכר.
  • צמצום רווחים בשיניים – אחד הגורמים הגדולים לחוסר ביטחון אצל אנשים רבים הוא קיומו של רווח בולט בשיניים. במידה ואדם לא מצליח לחיות איתו בשלום, ניתן לבצע טיפול של צמצום רווח בשיניים שיחזיר לסט השיניים מראה סימטרי ואסתטי יותר.

השיטות להשגת שיניים לבנות הן רבות ומחולקות לשני סוגים עיקריים. הלבנת שיניים של השן עצמה או ציפוי של השן בציפוי מיוחד בצבע לבן, לרוב מחרסינה. הדבקת חרסינה על חזית השן נועדה כדי לקבל מראה אסתטי ואחיד של שיניים בהירות וכדי להאריך את השיניים אם קיים צורך לכך.
את הפעולה עושים על-ידי השחזה עדינה בה משחיזים בעדינות חלק קטן מהשן ובמקומו מדביקים את הציפוי שעשוי מחרסינה עמידה. מתקבל מראה אחיד ולבן. ההדבקה אינה גורעת מעמידות השן כך שאפשר להמשיך לאכול וללעוס כרגיל.

ציפוי שיניים זירקוניה

בדומה להלבנת שיניים ציפוי בעזרת כתרים מהווה תחליף מצוין לשיניים שבורות או חסרות. מקובל כיום לעשות כתרי זירקוניה, בעיקר בשיניים הנראות בעת החיוך או שיניים קדמיות. זירקוניה הוא חומר מלאכותי, ללא מתכת המספק יתרונות משמעותיים.
עמיד וחזק ואינו נשחק, אינו גורם לגירוי ולרגישות בשיניים, משווה מראה טבעי המתמזג באופן מעולה עם השיניים הקיימות, אפשר לבחור בין מספר צבעים כדי להגיע לצבע הזהה לשיניים הקיימות ומהווה את הפתרון היחיד למטופלים האלרגיים למתכות, כמה זמן מחזיק כתר זירקוניה. ציפוי נוסף הוא ציפוי שיניים למינייט. ציפוי למינייט נחשב לשלב מתקדם לציפוי החרסינה. הוא עמיד מפני כתמים ומעניק לשיניים מראה נהדר. עובי הציפוי של ציפוי למינייט הוא לרוב כחצי מילימטר. הדבקתו על השיניים דורשת השחזה ושיוף קלים של השן.

כתרי זירקוניה

לשיניים הקדמיות שלנו יש חשיבות אסטטית גבוהה ולמעשה, הן מהוות את אחד מהדברים הראשונים בו מבחינים בכל פעם שאנו פותחים את הפה, מדברים או מחייכים.
כך יוצא, שאם אחת או יותר מהשיניים הקדמיות, הינה שבורה או מתאפיינת בנראות לא אסטטית מכל סיבה, קיימת חשיבות גבוהה לטפל בה – ובמקום הזה בדיוק, כתר זירקוניה נכנס לתמונה.

אסתטיקה דנטלית

על מנת שנוכל לעשות קצת סדר בבלגאן, חשוב להבין קודם כל מהי אסתטיקה דנטלית. מדובר בתחום ששם לעצמו למטרה לשקם ולשפר את הנראות של חלל הפה, השיניים והחניכיים. מרבית האנשים שמתעניינים בטיפולים אלו הם אנשים שחשים חוסר ביטחון בנוגע למראה השיניים והפה שלהם, והם מעוניינים לשפר אותו באמצעות כלים טכנולוגים מתקדמים.

רופא שיניים ואסתטיקה

חשוב לדעת כי בכדי שרופא שיניים יוכל לעסוק באסתטיקה דנטלית, עליו ללמוד את הנושא לעומק במוסד מוכר לרפואת שיניים. רופא שיניים אשר מתעסק באסתטיקה חייב להיות בעל עין טובה, כזו שיודעת לזהות את הבעיה וכיצד לטפל בה בצורה הטובה ביותר. כדאי לדעת כי עוד לפני שנבחר בטיפול כזה או אחר, רופא השיניים האסתטי יבצע סריקה מקיפה של חלל הפה ויבחן את כל החלקים בו כמו השלמת שן שבורה, בכדי שהוא יוכל להתאים את הטיפול הטוב ביותר למטופל.

רופא שיניים ואסתטיקה מומלץ

כשאתם מחפשים רופא שיניים ואסתטיקה מומלץ, יש כמה דברים שאסור להתפשר עליהם. ראשית כל, המקצועיות והניסיון של הרופא והצוות המטפל. ככל שהרופא המטפל הוא בעל ניסיון נרחב יותר, כך תוכלו להיות בטוחים שאתם בידיים טובות שביצעו מגוון עבודות דומות בעבר. בנוסף, חשוב לשמוע מה יש למטופלים של אותו רופא להגיד עליו ועל המרפאה שלו. רופא שמקבל משוב חיובי מהמטופלים שלו, שמעידים כי הוא מבצע את עבודתו נאמנה, הוא רופא שיניים ואסתטיקה מומלץ.

רפואת שיניים אסתטית – שאלות ותשובות

תחום רפואת השיניים האסתטית הוא תחום מסקרן המכיל בתוכו טיפולים רבים. עם זאת, אנשים רבים חשים מבולבלים בנוגע לעולם הזה ורוצים לקבל מעט וודאות לפני שהם מגיעים לחדר הטיפולים. בדיוק בגלל זה אספנו את השאלות הנפוצות ביותר שאנחנו מקבלים בנוגע לטיפולי אסתטיקה דנטלית וענינו עליהן אחת ולתמיד.

היתרון הבולט ביותר של טיפולי אסתטיקה דנטלית הוא התחושה הטובה והשינוי באיכות החיים לאחר הטיפולים. פעמים רבות, ההחלטה להגיע לטיפול נובעת בעקבות חוסר ביטחון מסוים, שבמידה ואינו מטופל יכול להקשות על החיים. הטיפולים מאפשרים לטפל בבעיה באופן ממוקד ולחזור לשגרה שמחים יותר. יתרון נוסף של טיפולים אלו הוא המהירות בהם הם מבוצעים. אם פעם היה מדובר בהליכים מורכבים וארוכים, הטכנולוגיה של היום מאפשרת לנו לבצע מגוון טיפולים במהירות וביעילות.

במקרים בהם לא מדובר במקרה חירום, ההחלטה האם לבצע טיפולים אסתטיים לשיניים תלויה במטופל. במידה ויש פרט בשיניים, במבנה הלסת או בחלל הפה שמפריע לכם, שגורם לכם לתחושות שליליות כלפי עצמכם או מפריע לתפקוד השוטף שלכם בעקבות חוסר ביטחון – יש מקום לשקול ביצוע טיפולי אסתטיקה דנטלית.

בדומה לעולמות רפואה אחרים, גם בעולם רפואת השיניים יש התמחויות. יש רופאים המתמחים בשיקום ושחזור השיניים, יש רופאים המתמחים בהליכים כירורגים ויש רופאים המתמחים באסתטיקה של רפואת שיניים. רופאי שיניים ואסתטיקה הם רופאי שיניים שלמדו שנים ארוכות אודות טיפולי אסתטיקה דנטלית, שכללו את שיטות העבודה ויודעים כיצד להתאים לכל מטופל את הטיפול שהכי מתאים לו.

לצערנו, מרבית טיפולי האסתטיקה הדנטלית אינם מחזיקים בצורה דומה לאורך כל חיי המטופל, והם ידרשו ממנו להגיע לטיפולים קבועים מדי שנה. מלבד טיפולים אסתטיים שהם גם הליכים כירורגים, כמו השתלת שיניים או השתלת כתרי שיניים קבועים, יהיה צורך בתחזוקה קבועה. עם זאת, חשוב לדעת כי תוצאות הטיפולים כן מחזיקות מעמד לאורך זמן רב ויכולות להסב אושר ותחושת ביטחון למטופל לאורך זמן.

שאלת הכאב היא שאלה פרסונלית שיכולה להשתנות ממטופל למטופל. מרבית טיפולי רפואת השיניים האסתטית מתבצעים בהרדמה מקומית או כללית, כך שהכאבים המעטים שהמטופלים מרגישים קורים לאחר ההרדמה. כמובן שישנם הליכים מורכבים יותר מאחרים שעלולים לגרום לכאבים משמעותיים יותר, אך הטכנולוגיה של היום עושה כל שביכולתה בכדי להקל על הכאב במהלך ולאחר הטיפולים.

שאלת הבחירה באיש המקצוע היא שאלה מורכבת שיש להקדיש לה זמן רב. על מנת לבחור רופא שיניים ואסתטיקה מומלץ, הדבר הראשון שכדאי לעשות הוא לקרוא ביקורות של המטופלים שלו. שמעו מה יש למטופלים כמוכם לומר עליו, האם הם מרוצים מתהליך העבודה והתוצאות והאם הם ממליצים עליו גם למטופלים חדשים.

פקטור נוסף שיוכל לסייע לכם לבחור רופא שיניים ואסתטיקה מומלץ הוא מגוון הטיפולים שהוא מבצע. לא כל רופא שיניים ואסתטיקה מבצע את כל ההליכים השונים, לכן חשוב לבחור רופא שמבצע את הטיפולים שאתם מתעניינים בהם.

אנחנו מקווים שהצלחנו לענות לכם על כמה מהשאלות הבוערות ביותר בנוגע לרפואת שיניים אסתטית וטיפולים אסתטיים בשיניים. במידה ויש לכם שאלות נוספות או שאתם רוצים לקבוע תור במרפאתו של ד"ר חיים ברקוביץ', רופא שיניים ואסתטיקה מומלץ, רופא שיניים באשדוד אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר: 073-7780144.