סורק דיגיטלי לשיניים - ד"ר חיים ברקוביץ'

סורק דיגיטלי לשיניים הוא מכשיר העושה שימוש במצלמה ומקור אור כדי לצלם תמונות של השיניים והחניכיים של המטופל. לאחר מכן התמונות מומרות למודל דיגיטלי תלת מימדי באמצעות תוכנה מיוחדת. טכנולוגיה זו יכולה לשמש למגוון יישומי שיניים לרבות תכנון שתלים, ייצור כתרים וגשרים, יישור שיניים ועוד. סורקי שיניים דיגיטליים נחשבים למדוייקים ויעילים יותר משיטות מסורתיות ללכידת רשמים. הם גם מספקים חוויה נוחה יותר למטופלים מכיוון שהם אינם דורשים שימוש בחומרי רושם מסורתיים שיכולים להיות לא נוחים או קשים לשימוש. רפואת השיניים התפתחה עם הזמן ועם ההתקדמות בטכנולוגיה , הטכנולוגיה מקלה על עבודתם של רופאי השיניים וגם על המטופלים.

אנו במרפאת שיניים דיגיטלית של ד"ר חיים ברקוביץ מציעים לכם לבצע סריקת חלל הפה בעזרת המכשיר המתקדם –
סורק דיגיטלי לשיניים. 
התקשרו עכשיו לקביעת תור ו/או לפרטים נוספים בנושא.

תוכן עניינים

יתרונות חסרונות של סורק דיגיטלי לשיניים

יתרונותחסרונות

דיוק מוגבר: סורקי שיניים דיגיטליים יכולים ללכוד מדידות מדויקות ותמונות מפורטות של שיניים וחניכיים, מה שיכול להוביל לאבחנות ותוכניות טיפול מדויקות יותר.

עלות: סורקי שיניים דיגיטליים יכולים להיות יקרים, במיוחד עבור מרפאות קטנות יותר.

טיפול מהיר יותר: סריקה דיגיטלית מבטלת את הצורך בהתרשמות מסורתית, מה שיכול לחסוך זמן הן לרופא השיניים והן למטופל.

הדרכה: ייתכן שיהיה צורך להכשיר רופאי שיניים וצוות כיצד להשתמש בסורק ובתוכנה הנלווית אליו.

נוחות משופרת למטופל: סריקה דיגיטלית היא פחות פולשנית ופחות נוחה למטופלים מאשר שיטות מסורתיות ליצירת רושם.

בעיות טכניות: כמו בכל טכנולוגיה דיגיטלית, קיים סיכון לבעיות טכניות או תקלות בציוד, שעלולות להוביל לעיכובים או להפסקה בטיפול.

קל יותר לשיתוף ולאחסנה: ניתן לשתף ולאחסן בקלות סריקות דיגיטליות באופן אלקטרוני, מה שיכול להקל על התקשורת בין רופאי שיניים ולהקל על מעקב אחר רישומי המטופלים.

נגישות מוגבלת: סורקים דיגיטליים עשויים שלא להיות נגישים למטופלים באזורים כפריים או בחוסר שירות, או למטופלים שאינם יכולים לנסוע לרופא השיניים.

הדמיה משופרת: ניתן לתמרן, לשפר ואפילו להדפיס תלת-ממד סריקות דיגיטליות כדי לספק תצוגה מפורטת יותר של השיניים והחניכיים של המטופל.

כיסוי ביטוחי מוגבל: תוכניות ביטוח מסוימות עשויות שלא לכסות את העלות של סריקות דיגיטליות, מה שעלול להפוך אותן לנגישות פחות עבור המטופלים.

סורק דנטלי

עולם רפואת השיניים לא מפסיק להתחדש ולהמציא את עצמו מחדש. אחד הכלים שבעזרתם הוא עושה זאת הוא המכשור הרפואי, המוצרים שמאפשרים לנו הרופאים להעניק לכם את הטיפול המסור והנכון ביותר עבורכם.

אחד הכלים שעשה מהפכה של ממש בתחום רפואת השיניים הוא הסורק הדיגיטלי. אם עברתם בשנים האחרונות טיפול שיניים כלשהו, סביר להניח שכבר נתקלתם בו, משום שאנחנו נעזרים בו לביצוע בדיקות וטיפולים רבים. עם זאת, יש לא מעט ישראלים שעדיין לא מכירים את הסורק הדנטלי ולא מודעים ליתרונות וליכולות הרבים שלו. בכדי לעשות קצת סדר, אספנו את השאלות הנפוצות ביותר בנוגע לסורק דנטלי ולסריקות ממוחשבות וענינו עליהן אחת ולתמיד.

מהו סורק דיגיטלי?

דוגמא לטכנולוגיה ששיפרה את תחום רפואת השיניים והשימוש בו הוא השימוש בסורק דיגיטלי, זהו מכשיר המשמש ליצירת רושם דיגיטלי של חלל הפה.

מקור האור מהסורק מוקרן על אובייקטי הסריקה, כגון קשתות שיניים מלאות, ולאחר מכן יוצג מודל תלת מימד המעובד על ידי תוכנת הסריקה בזמן אמת על מסך מגע.

המכשיר מספק פרטים מדויקים של הרקמות הקשות והרכות הממוקמות באזור הפה באמצעות תמונות באיכות גבוהה.

זה הופך לבחירה פופולרית יותר עבור מרפאות ורופאי שיניים בשל זמני טיפול קצרים במעבדה ותפוקות תמונה תלת-ממדיות מצוינות.

סורק דיגיטלי – מה זה בכלל?

סורק דיגיטלי במרפאה שלנו

סורק דיגיטלי הוא מכשיר חדשני ומתקדם שמשמש מאות רופאי שיניים ברחבי העולם וגם כאן בישראל. באמצעות הסורק אנחנו, הצוות המטפל, יכולים לקבל סריקה ממוחשבת ומדויקת של חלל הפה של המטופלים שלנו, ובכך להתאים עבורם את הטיפולי הנכונים ביותר עבורם.

כיצד מתבצעת סריקה ממוחשבת?

כל סריקה ממוחשבת מורכבת מכמה שלבים:

  1. שלב הבדיקה הראשונית – כמובן שהשלב הראשוני יהיה ביצוע הסריקה עצמה. בתחילה, יהיה עלינו להכניס את הסורק אל חלל הפה של המטופל, פעולה שאיננה כרוכה בכאבים או באי נעימות מצדו. לאחר מכן, נוכל להניע את הסורק ברחבי הפה ולקלוט את המאפיינים הייחודים של המטופל. הסורק מאתר את מבנה השיניים, חריגויות שקיימות בהם, את מבנה הלסת ועוד.
  2. העברת הנתונים למחשב – מיד לאחר ביצוע הבדיקה עצמה מועברים הנתונים של המטופל אל המחשב שנמצא בצמוד, כך שהצוות המטפל יוכל לקבל את התמונה המדויקת ביותר באופן מידי.
  3. בניית תוכנית טיפולים מותאמת אישית – לאחר שתהיה לנו את הסריקה המלאה, נוכל לבנות תוכנית טיפולים שמתבססת על הממצאים שהועלו בה. כך, גם המטופל יוכל לראות בעצמו כיצד חלל הפה שלו נראה.

מהם היתרונות של סורק דיגיטלי?

חווית סריקת מטופל משופרת ונוחה

סריקה דיגיטלית מפחיתה במידה ניכרת את אי הנוחות של המטופלים מכיוון שהם אינם צריכים לסבול את אי הנוחות ואפשרות לרפלקס כתוצאה מבדיקה פולשנית בפה.

פחות זמן כיסא, אין צורך בחומרים לא טעימים שגורמים לחלק מהמטופלים חוויה לא נעימה. בניגוד לטכניקת הדפוס הישנה שהייתה די מבולגנת, המטופל נאלץ לשבת עם חומר דמוי גומי בפה במשך כרבע שעה. זה הוביל לסתימת פיות של מטופלים וחנק מסויים שהובילו לאי נוחות רבה. טכניקה זו הוכיחה את עצמה כנוחה למדי שכן שיניו של המטופל נסרקות תוך דקות ספורות מזמנו של המטופל.

חסכון בזמן ותוצאות מהירות

בניגוד לטכנולוגיה הקודמת ששימשה ברפואת שיניים, זה הוכיח את עצמו כמהיר ובכך חוסך זמן. הופעת הסורק גורמת למטופל לא לשבת שעות על כיסא רופא השיניים כדי לקבל טיפול.

ניתן להשלים את סריקת השיניים המשוקמות, כמו גם השיניים והנשיכה הנגדיות, תוך שלוש עד חמש דקות בלבד.מפחית את הזמן הנדרש לטיפול וניתן לשלוח נתוני סריקה מיד למעבדת השיניים באמצעות התוכנה. רופא יכול להתחבר באופן מיידי למעבדת השיניים, להפחית עיבודים מחודשים וזמני אספקה ​​מהירים יותר בהשוואה לשיטות המסורתיות.

מעבר לחיסכון הזמן ללקוח, טכנולוגיה זו מאפשרת לרופא שיניים לטפל בכמה שיותר מטופלים תוך תקופה קצרה בהשוואה לטכניקה הקודמת, ובכך מובילה ליותר מטופלים ומכאן ליותר רווח עבור רופא השיניים.

דיוק מוגבר

הסורק מביא לאפשרות מופחתת לטעויות וביטול אי דיוקים מהותיים, פחות טעויות שחזור. סורקים דיגיטליים משתמשים בטכנולוגיות הדמיה תלת-ממדיות המתקדמות ביותר אשר לוכדות את הצורה ואת קווי המתאר המדויקים של השיניים. מאפשר לרופא השיניים לקבל תוצאות סריקה טובות יותר ומידע ברור יותר על מבנה השיניים של המטופלים ולתת טיפול מדויק ומתאים.

זה תהליך יותר ישיר ושקוף. לאחר סריקה של קשת מלאה, רופאי שיניים יכולים להשתמש בטכנולוגיית הדמיה תלת מימדית כדי לזהות ולאבחן מחלות שיניים על ידי מתן תמונה מוגדלת ברזולוציה גבוהה ולשתף אותה דיגיטלית עם המטופלים על המסך וסביר יותר להתקדם עם תוכניות טיפול.

אם רופא השיניים אינו מרוצה מחלק מהפרטים ,הוא רשאי למחוק ולתפעל זאת שוב, מבלי לחזור בהכרח על כל ההליך ובכך לחסוך בזמן.

בטיחות

במהלך תהליך הסריקה לא נפלטת קרינה מזיקה ולכן בטוחה למטופל ולמטפל.

תקשורת קלה עם המטופל

 בעת ביצוע הליך זה במטופלים, הוא מאפשר להם להרגיש מעורבים יותר בטיפול ובכך ליצור קשר יעיל יותר עימם. זה נותן להם את התחושה שקיבלו את הטיפול הטוב ביותר .

חוסך מקום וידידותי לסביבה

ניתן לאחסן את הרושם הדיגיטלי באופן אלקטרוני ללא הגבלת זמן, מה שחוסך מקום, תורם לניהול תיעוד יעיל ותומך בסביבה נטולת נייר.

מהם היתרונות והחסרונות של סריקת שיניים?

יתרונותחסרונות
סריקה מהירה ונוחה למטופלמדובר בתחום חדש יחסית
טיפולי שיניים ללא כאבמחיר די יקר עבור המרפאה
ללא קרינה מיותרת 
הקטנה משמעותית של הצורך בטיפול חוזר 
מאפשרת תקשורת מטפל-מטופל במהלך הבדיקה 
אפשרות טיפול נוחה לאנשים בעלי רפלקס הקאה מוגבר 

באילו מצבים נבחר לבצע סריקת שיניים ממוחשבת?

ישנם כמה מקרים בהם נבחר לבצע סריקת שיניים מחושבת בכדי להשיג את התוצאות המיטביות, אחד מהם הוא עיצוב והתקנה של כתר לשיניים. כידוע, על כתר להתאים לשן עליה הוא מולבש בצורה מיטבית, ובאמצעות הסורק נוכל לקבל את קווי המתאר של שן מסוימת ולייצר כתר שמתאים לה בדיוק כמו למשל כתר זירקוניה. בנוסף, נעשה שיקום בסריקה ממוחשבת גם בטיפולים משקמי שיניים, תכנון שתלים לשיניים, תכנון מדויק של עבודת שיניים וחניכיים אסתטית ועוד.

למה הסורק משמש?

איכות תמונה/התרשמות משופרת מנוצלת לייצור שחזורים, לאבחון, להתאמה אישית של תותבות, כירורגיה ויישור שיניים.

בתותבות – הוא משמש ליצירת רשמים של הכנת שיניים טבעיות לייצור מגוון רחב של שיקום תותבות.
משמש בייצור שחזורים הנתמכים בשתל וגם לצורך מיקום התלת מימד של שתלים דנטליים.

בניתוח – הוא משמש לאיתור כל הפרטים של משטחי הסגר בדיוק מירבי. זהו כלי שימושי באורתודונטיה לאבחון ותכנון הטיפול.

האם סריקה ממוחשבת היא בדיקה לא נעימה?

ממש לא! להפך, הסריקה הממוחשבת היא סריקה הרבה יותר בטוחה והרבה יותר נעימה משיטות הבדיקה בהם השתמשנו בעבר. אם בעבר המטופלים היו צריכים לשבת זמן רב במקום בכדי שנוכל להשתמש בחומר שיאסוף את קווי המתאר של הלסת, היום מדובר בהליך קצר ויעיל במיוחד!

לסיכום - סורק דיגיטלי לשיניים

ל-IOS יש יותר יתרונות בהשוואה לטכנולוגיה הקודמת. ראשית, זה מפחית את אי הנוחות והמתח של המטופל הנלווים לטיפול. יתרה מכך, הם חסכוניים בזמן ופשטו מאוד את הליכי השיניים עבור רופא השיניים כמו גם עבור המטופלים המעורבים. מכשירים אלה הם העתיד בעולם רפואת השיניים.

אנחנו במרפאתו של ד"ר חיים ברקוביץ' מקווים שהצלחנו לענות לכם על כמה מהשאלות הבוערות בנוגע לסורק דנטלי ולסריקת שיניים ממוחשבות. מדובר בכלי שהצליח לקחת את סריקת השיניים צעד אחד קדימה ומאפשר לנו להעניק לכם טיפול איכותי ומדויק יותר. במידה ויש לכם שאלות נוספות או שאתם רוצים לקבוע תור למרפאה אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר באמצעות הטלפון: 073-7780144.

שאלות תשובות על סורק דיגיטלי

סורק שיניים דיגיטלי משתמש במצלמה ובמקור אור כדי לצלם תמונות של השיניים והחניכיים. לאחר מכן התמונות מומרות למודל דיגיטלי תלת מימדי באמצעות תוכנה מיוחדת.
כמה יתרונות של שימוש בסורק שיניים דיגיטלי כוללים דיוק מוגבר, טיפול מהיר יותר, נוחות משופרת של המטופל, שיתוף ואחסון קל יותר של תמונות והדמיה משופרת.
סריקות שיניים דיגיטליות יכולות להיות מדויקות יותר מהתרשמות מסורתיות, מכיוון שהן יכולות ללכוד מידות מדויקות ותמונות מפורטות של השיניים והחניכיים. עם זאת, הדיוק תלוי באיכות הסורק בשימוש ובמיומנות המפעיל.
הזמן שלוקח להשלים סריקת שיניים דיגיטלית יכול להשתנות בהתאם לסורק הספציפי ולמספר השיניים הנסרקות. בממוצע, זה בדרך כלל לוקח פחות זמן מאשר הופעות מסורתיות.
הכיסוי עבור סורקי שיניים דיגיטליים יכול להשתנות בהתאם לתוכנית הביטוח הספציפית. מטופלים צריכים לבדוק עם ספק הביטוח שלהם כדי לקבוע אם התוכנית שלהם מכסה את העלות של סריקות דיגיטליות.
כן, ניתן להשתמש בסורקי שיניים דיגיטליים הן לטיפול משקם והן לטיפול אורתודונטי. ניתן להשתמש בהם כדי לצלם תמונות של שיניים עבור כתרים, גשרים ותכנון שתלים, כמו גם עבור טיפול יישור שיניים כגון מיישרים ברורים.