טיפולי שיניים ללא כאב - ד"ר חיים ברקוביץ'

אתם קוראים את כותרת המאמר וחושבים איך זה יכול להיות. הרי הזריקה היא אחד הדברים המרתיעים אך גם ההכרחיים ביותר בטיפולי שיניים. אז כן, מסתבר שזה אפשרי. כמובן שבמקומות בהם דברים נראים דמיוניים נכנסת הטכנולוגיה ואכן טיפול שיניים עם הרדמה ללא מזרק כולל שימוש בטכנולוגיה חדשה במיוחד של מערכת ממוחשבת המווסתת את כמות חומר ההרדמה ומפזרת אותו בצורה מדויקת.
אם אתם תוהים מה הקשר, הרי הכאב נוצר מדקירת המחט, מסתבר שלא מדויק. הלחץ שבהזרקה המהירה ופיזור לא אחיד של החומר הם העיקר בגרימת הכאב ותחושת השריפה. אז איך עובדת המערכת?

✔️ דר' חיים ברקוביץ עוסק ברפואת שיניים דיגיטלית מקצועית ומנוסה,
✔️ בין היתר בהרדמה ממחושבת המאפשרת טיפולי שיניים ללא כאב.
✔️ צרו איתנו קשר למידע נוסף

תוכן עניינים

יתרונות וחסרונות לטיפולי שיניים ללא כאבים עם הרדמה ללא מזרק:

יתרונותחסרונות
אין צורך במחט או מזרקעשוי שלא להתאים לכל סוגי טיפולי השיניים
הפחתת כאב ואי נוחותעשוי לדרוש ציוד מיוחד או צוות מיומן
הפחתת חרדה ופחדעשוי להיות יקר יותר מהרדמה מסורתית
זמן החלמה מהיר יותראולי לא יעיל כמו הרדמה מסורתית
אין סיכון לפציעה הקשורה למחטלחלק מהשיטות יש משך פעולה מוגבל

חשוב לציין כי ההחלטה באיזה סוג של הרדמה להשתמש צריכה להיעשות על ידי רופא שיניים לאחר הערכה יסודית של ההיסטוריה הרפואית של המטופל והפרוצדורה הספציפית המתבצעת. זה תמיד רעיון טוב לדון באפשרויות עם רופא השיניים שלך ולבחור את המתאימה לך ביותר.

למי מיועד טיפול שיניים עם הרדמה ללא מזרק?

למעשה, ההליך מתאים לכל מי שרוצה טיפולי שיניים ללא כאב או במילים אחרות: כולם… אך יש אוכלוסיות להן הדבר הוא לא רק בונוס או דרך להפוך את הטיפול לנעים יותר אלא ממש חיוני כדי שיעברו את הטיפול:

  • מטופלים עם חרדה: אצל רובנו מתעורר פחד מסוים ברגע בו אנו מתיישבים על כיסא הטיפולים במרפאה אך יש כאלה הסובלים מחרדה אמיתית מטיפולי שיניים, חרדה שגורמת לדפיקות לב מהירות, הזעה, ותחושה שהם לא יכולים לעמוד בדבר. עבורם טיפול שיניים עם הרדמה ללא מזרק יהפוך את הכל לקל יותר.

איך עובדת מערכת הרדמה ממוחשבת?

מדובר על מערכת WAND. ההרדמה נעשית בטפטוף איטי של חומר ההרדמה ובלחץ נמוך כך שהחומר מתפזר באזור המורדם באופן אחיד. הדבר מונע את תחושת השריפה הנוצרת מריכוז של כמות חומר גדולה יחסית בנקודה אחת. אל המכשיר מחובר מעין מזרק עם מחט קצרה ודקה והוא דומה יותר לעט מאשר למזרק הסטנדרטי. המערכת מצוידת בחיישן לחץ כך שישנה בקרה לאורך כל ההרדמה על כמות החומר בכל נקודה.

הרופא יכול לתכנן מראש כיצד תתבצע ההרדמה, האם בקצב אחיד או בקצב איטי אשר הולך ומתגבר. בכל מקרה החומר מוזרק בקצב הרצוי כך שהשפעתו בכל נקודה תהיה מוחלטת וכאמור ללא כאבים או תחושות לא נעימות.

האזור מתעורר מיד לאחר הטיפול

מעבר לכך שהרדמה ממוחשבת הופכת את ההרדמה עצמה לקלה ונוחה הרבה יותר, ישנה גם תחושה נעימה יותר מלאחר הטיפול. בשיטת ההרדמה הרגילה לוקח לאזור המורדם זמן להתעורר. תחילה האזור לא מורגש בכלל ותוך כדי ההתעוררות ישנן תחושות לא נעימות של נימול, כמו כשהרגל נרדמת. גם ה"תענוג" הזה נחסך בשיטה החדשה של טיפול שיניים עם הרדמה ללא מזרק. כיוון שהבקרה על פיזור החומר היא מצוינת, ישנה התעוררות מהירה הרבה יותר, ללא תחושת השיתוק בהתחלה והנימול בהמשך.

האם יש חסרונות לשיטה?

זהו חיסרון (אם בכלל אפשר לקרוא לו מכך) זניח לעומת יתרונות הרבים של השיטה. במקום מספר שניות לוקחת ההרדמה כשתי דקות. אם זמנכם או סבלנותכם קצרים מאוד או אם אתם מחכים בקוצר רוח לתחילת הטיפול עצמו יתכן ששיטת ההזרקה הרגילה תתאים יותר. רוב המטופלים מעדיפים להמתין את שתי הדקות כדי להיות מורדמים ללא כאבים ותופעות לוואי שלאחר הטיפול.

הרדמה ללא מזרק - לא אצל כל אחד

ככל שטיפול כרוך ביותר שימוש בטכנולוגיה ומערכות חדשניות, כך נדרשות הכשרה והכרה מעולה של המערכת ושל אופן השימוש בה. לכן, חשוב לוודא שהרופא המטפל אכן עבר את ההכשרה המתאימה ושיש לו ניסיון בכך.

כמה דוגמאות כוללות:

  • הרדמה מקומית: ג'ל או קרם שמורחים על החניכיים לפני ההליך
  • הרדמה בלייזר: שימוש בלייזר כדי להרדים את האזור לפני ההליך
  • תחמוצת חנקן (גז צחוק): נשאף דרך מסכה כדי להרפות את המטופל לפני ההליך
  • הרגעה דרך הפה: נטילת כדור להרגעת המטופל לפני ההליך.
לא, סוגים שונים של טיפולי שיניים ללא כאבים עם הרדמה ללא מזרק עשויים שלא להתאים לכל סוגי טיפולי השיניים, זה תלוי בסוג ההליך ובמצב המטופל. חשוב לדון באפשרויות עם רופא שיניים כדי לקבוע איזה סוג של הרדמה הוא הטוב ביותר עבורך.
זה עשוי להיות יקר יותר מהרדמה מסורתית בגלל העלויות הנוספות של הציוד או הכשרה מיוחדת הנדרשת להליך. עם זאת, תמיד חשוב לבדוק עם ספק ביטוח השיניים שלך כדי לראות מה מכוסה.
שיטות מסוימות של טיפול שיניים ללא כאבים עם הרדמה ללא מזרק עשויות להיות בעלות משך פעולה מוגבל או לא להיות יעילות כמו הרדמה מסורתית. חשוב לדון באפשרויות עם רופא שיניים כדי לקבוע איזה סוג של הרדמה הוא הטוב ביותר עבורך ואילו סיכונים עשויים להיות קשורים להליך.
זה תמיד רעיון טוב לדון באפשרויות עם רופא השיניים שלך ולבחור את המתאימה לך ביותר. ההחלטה באיזה סוג של הרדמה להשתמש צריכה להיעשות על ידי רופא שיניים לאחר הערכה יסודית של ההיסטוריה הרפואית של המטופל והפרוצדורה הספציפית המתבצעת.