השתלת שיניים ממוחשבת בכל הפה - ד"ר חיים ברקוביץ'

השתלת שיניים בכל הפה היא פרוצדורה שנועדה לשקם את הפה אחרי אובדן של מספר רב של שיניים אם בשל מחלת חניכיים או חבלה. שלא כמו תותבות הנשלפות החוצה, כאן מדובר  בהשתלה קבועה בטיפול אחד. בעבר רופאי השיניים השתילו בכל פעם שן אחת וחיכו להחלמת עד שעברו להשתלת השן הבאה. כיום ניתן לבצע זאת בבת אחת בלי לחכות חצי שנה עד לטיפול הבא.

✔️ דר' חיים ברקוביץ הוא מומחה בשיקום הפה ✔️ בעל ניסיון בהשתלות ממוחשבות. ✔️הוא מבצע את הטיפול בדיוק רב

✔️ מביא לתוצאות מקסימליות עבור כל מטופל. ✔️ למידע נוסף מוזמנים ליצור קשר

תוכן עניינים

יתרונות וחסרונות של השתלות שיניים ממוחשבות

היתרונות של השתלות שיניים ממוחשבות בפה שלם:חסרונות של השתלות שיניים ממוחשבות בפה שלם:  
דיוק מוגבר: השימוש בטכנולוגיה ממוחשבת מאפשר מיקום מדויק של שתלים דנטליים, מבטיח התאמה ותפקוד תקינים.  עלות גבוהה: טכנולוגיה ממוחשבת עשויה להיות יקרה, מה שהופך את הטיפול ליקר יותר עבור המטופלים.  
זמן טיפול מופחת: טכנולוגיה ממוחשבת יכולה להפחית את זמן הטיפול בכך שהיא מאפשרת תכנון והצבה של מספר שתלים דנטליים בפגישה אחת.  זמינות מוגבלת: לא בכל מרפאות השיניים יש את הציוד והמומחיות הדרושים כדי להציע טיפול השתלות שיניים ממוחשבות.  
נוחות מוגברת של המטופל: טכנולוגיה ממוחשבת יכולה להוביל לפרוצדורות פחות פולשניות ולפחות אי נוחות עבור המטופל.  תלות בטכנולוגיה: הטיפול מסתמך במידה רבה על טכנולוגיה, מה שעלול ליצור בעיות אם הטכנולוגיה מתקלקלת או אינה זמינה.  
תוצאות משופרות: טכנולוגיה ממוחשבת יכולה להוביל לשיפור בתוצאות ארוכות טווח ולהגדלת אחוזי ההצלחה בטיפול השתלות שיניים.  אינטראקציה אישית מוגבלת: טכנולוגיה ממוחשבת יכולה להגביל את כמות האינטראקציה האישית בין מטופלים לרופאי שיניים במהלך תהליך הטיפול.  
טיפול מותאם אישית: ניתן להשתמש בהדמיה ובתוכנה דיגיטלית ליצירת תכנית טיפול מותאמת אישית לכל מטופל, תוך הבטחת תוצאות מיטביות.  חששות בנושא פרטיות: השימוש ברשומות דיגיטליות ובתקשורת מקוונת עלולים לעורר חששות לגבי הפרטיות והאבטחה של מידע המטופל.  

חשוב להזכיר שכל מקרה הוא ייחודי, והיתרונות והחסרונות עשויים להשתנות בהתאם למרפאה הספציפית או לצרכי המטופל. תמיד עדיף להתייעץ עם רופא שיניים כדי לקבוע את האפשרות הטובה ביותר עבורך.

השתלת שיניים באשדוד

השתלת שיניים היא אחד מההליכים המורכבים ביותר של עולם רפואת השיניים. מדובר בהליך שמשפיע על כל חלל הפה וגם על התפקוד של השיניים והלסת. מכיוון שמודבר בפעולה רגישה, חשוב להכיר אותה ולדעת לקראת מה אתם הולכים ולקבל טיפול שיניים ללא כאב. בדיוק בגלל זה הכנו עבורכם את המאמר הזה, שיסכם את כל מה שחשוב שתדעו על השתלת שיניים.

שתלים בשיניים

שתלים בשיניים הם דרך מתקדמת וחדשנית לאפשר שיקום ושימוש בריא בשיניים ובלסת גם עבור אנשים שסובלים מפגיעות חמורות בשיניים. בין אם מדובר בריקבון של שיניים, פגיעה בשיניים בעקבות מכה חזקה או כל סיבה אחרת- שתלים בשיניים יכולים להשיב את איכות החיים בצורה די מהירה. מדובר בהליך כירורגי בעל אחוזי הצלחה גבוהים וסיבוכים נמוכים יחסית, כך שתוכלו להנות מהשיניים החדשות שלכם ללא דאגות.

תהליך השתלת שיניים

תהליך השתלת שיניים מורכב מכמה שלבים ממושכים:

  1. הברגת השתלים אל עצם הלסת – לאחר שביצענו את כל הבדיקות וההכנות הנדרשות, השלב הראשון בתהליך יהיה הברגת השתלים אל תוך עצם הלסת. באמצעות כלים ייעודים נוכל "להתקין" את שתלי השיניים החדים אל השורש ולהניח אותן במקומן הייעודי. לבסוף, נכסה את השתלים החדשים באמצעות רקמות שיילקחו מאזור החניכיים.
  2. הרכבת הבסיס לכתר – לאחר תהליך החלמה קצר, נוכל לעבור לשלב השני שהוא שלב הרכבת הבסיסי לכתרי השיניים. מעל השתל שעבר החלמה נוכל להתקין בסיס מתכת שעליו יותקן הכתר בהמשך. גם לאחר ביצוע שלב זה נאלץ להמתין להחלמה מלאה של האזור.
  3. הרכבת הכתר – השלב האחרון בתהליך השתלת השיניים הוא ההרכבה הסופית של הכתר. לרוב, נבחר להשתמש בכתר חרסינה איכותי, כזה שנראה כמו שן אמיתית של ממש. גם לאחר ההתקנה הסופית חשוב לתת לחניכיים וללסת להחלים לפני שמבוצעת חזרה לשגרה מלאה.

מתי מומלץ לבצע השתלת שיניים

ההחלטה אם לבצע השתלת שיניים בכל הפה תלויה באבחון מקצועי של רופא שיניים. במידה וקיימת נסיגת חניכיים חמורה אשר פוגעת ביציבות השיניים והן זזות או נמצאות בסכנת נשירה כתוצאה מכך. סימנים מוקדמים לנסיגת חניכיים הם דימום בעת צחצוח, רגישות גבוהה  למאכלים חמים או קרים, הפרשת מוגלה בשולי החניכיים והיווצרות מרווחים בין השיניים.מומלץ לגשת לרפואת שיניים אסתטית .

טכניקות בהשתלת שיניים

השתלת השיניים מתבצעות במספר טכניקות חדשניות, ביניהן  All On 4 המאפשרת הרכבת לסת שלמה על ידי ארבעה שתלים בלבד או בטכניקה של  השתלה בזאלית, באמצעותה מבצעים החדרה צידית של שתלים  לרקמת החניכיים.
הצורך בשתל יכול לנבוע מאיבוד שיניים בעקבות גיל מבוגר. ישנם גורמים נוספים שיכולים להעלות את הצורך בהשתלה בגיל צעיר יותר, למשל חבלה, או פגיעה בכל חלקי השן כתוצאה מדלקת חמורה. לכן, השתלות שיניים ובכלל נושא שיקום הפה לדוגמא: כתרי זירקוניה וכדומה מדבר לכולם.
השתלת שיניים ממוחשבת היא שיטה חדשנית הנעשית באמצעות טכנולוגיה מתקדמת ומבטיחה תהליך מדויק, ממוקד וללא מהלכים מיותרים.

מהי השתלת שיניים ממוחשבת?

השתלת שיניים ממוחשבת כוללת הדמיה תלת מימדית של השן המאפשרת תכנון מדויק של ההשתלה.

באמצעות ההדמיה אנו מקבלים תמונה מדויקת מאוד של המקום בו אמורה להתבצע ההשתלה ושל סביבתו. הסריקה במערכת הממוחשבת מאפשרת לקבל נתונים שלא ניתן היה למצוא בבדיקה רגילה כמו מצב רקמות השן וצפיפותן, מצב החניכיים, גודל וצורת השן ועוד.

כלל הנתונים משוקללים ומראים הדמיה וירטואלית כוללת של השתלת השן או השיניים. לאחר התאמות או תיקונים אחרונים אם נדרשים מודפס במדפסת תלת מימד סד המותאם באופן אישי לחלל הפה של כל מטופל, כולל פתחים עבור השתלים הדנטליים ונתונים מדויקים שלהם.

איך עושים שתל דנטלי?

תהליך ההכנה של שתל דנטלי הוא תהליך די מורכב. מצד אחד צריך להכין שתל שיוכל לשמש כשן לכל דבר, בין אם טוחנת ובין אם קדמית. מצד שני, חשוב להקפיד גם על נראות השתלים הדנטלים ולוודא שהוא מעניק למטופל מראה שיניים טבעי ואסתטי. על מנת לענות על שני הצרכים האלו השתלים הדנטליים עושים שימוש בשני חומרים עיקריים: בורג קטן וכיסוי חרסינה איכותי. הבורג מוודא כי השתל יוחזק במקומו ויאפשר למטופלים להשתמש בו כשן ככל השיניים הטבעיות בפה, בעוד שכיסוי החרסינה מעניק לו מראה אסתטי וטבעי של שן. ישנן מספר שיטות להכנה של שתלים דנטליים, ביניהם הדפסת תלת ממד של השתל, שימוש במכונת חריטה, חיתוך לייזר ועוד.

היתרונות של השתלה ממוחשבת

כמו בכל פעולה בה משולבת הדמיה ממוחשבת ומדויקת עד לפרטים הקטנים ביותר, הדיוק והמיקוד הם משמעותיים והסיכוי לטעויות קטן.

ההדמיה הממוחשבת מאפשרת תכנון מדויק של המיקום בו יותקן השתל וגם מידות מדויקות עד לעשיריות המ"מ של כל שתל: רוחבו, אורכו, קוטרו בכל חלק, צורתו המדויקת וגם הזווית המדויקת שבה יושתל.

יתרון נוסף הוא הסד המותאם באופן אישי לכל מטופל בעזרתו אנו יכולים לבצע את ההשתלה בצורה המדויקת ביותר. הדיוק הרב הופך את הפעולה הכירורגית למינימלית. ההשקעה הרבה בתכנון, שנעשית בזכות מערכת חדשנית הכוללת פונקציות רבות הופכת את הפעולה הכירורגית לפשוטה.

אנו יכולים לדעת בדיוק היכן עלינו לבצע חתכים, באיזה זווית ואורך כך שכל שנשאר הוא להשחיל ממש את השתל. כיוון שכך, אחוזי ההצלחה של השתלה ממוחשבת הם גבוהים מאוד.

בכמה טיפולים נעשית השתלת שיניים ממוחשבת?

באופן כללי, כל השתלת שיניים, ממוחשבת ורגילה, תלויה במורכבות מצב השיניים של כל מטופל. עם זאת, השימוש בטכנולוגיה ממוחשבת מקצרת משמעותית את התהליך.

בהשתלת שיניים ממוחשבת, כפי שציינו, החלק המשמעותי שגם יכול לקחת זמן רב יותר הוא האבחון.
כדי להגיע לתוצאה מדויקת ומותאמת באופן מושלם לכל מטופל נדרש אבחון מקיף וסריקות מזוויות וכיוונים שונים על ידי סורק דיגיטלי לשיניים. כך, האבחון עצמו יכול לקחת גם שלושה מפגשים.
עם זאת, ההשקעה באבחון מקיף משתלמת כי אז הטיפול הכירורגי עצמו מסתכם ברוב המקרים בטיפול אחד. כמובן שיש לקחת בחשבון שאם נדרשת אוגמנטציה (השתלת עצם) הדבר יעכב את התהליך עד לקבלת התוצאה הסופית.

השתלת שיניים
השתלת שיניים

השלת שיניים – תופעות לוואי

כשמדברים על השתלת שיניים ותופעות לוואי חשוב לזכור שמדובר בהליך כירורגי, כלומר הליך ניתוחי שמערב את חלל הפה והלסת. לכן, חשוב להיות מוכנים לכך שישנה סבירות גבוהה לסבול מתופעות לוואי לאחר הטיפולים, אך מדובר בתופעות לוואי זמניות שלרוב חולפות במהרה. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר לאחר טיפולי השתלת שיניים הם שטפי דם בחניכיים ובאזור השתלים, נפיחות של האזור המטופל וכאבים כללים בגוף. כל תופעות אלו אמורות לחלוף בסיום ההליך.

האם ההתאוששות מהשתלה ממוחשבת מהירה יותר?

כן, וזהו יתרון נוסף של ההשתלה הממוחשבת. ככל שפרוצדורה כרוכה בכירורגיה זעירה ומדויקת יותר, כך ההחלמה והתאוששות האזור יהיו מהירים יותר.

בימים שלאחר ההשתלה יתכנו מעט נפיחות ורגישות של האזור אך תוך יומיים שלושה התופעות יחלפו. מצבים של התפתחות דלקת הם נדירים מאוד, אך במידה וישנם כאבים חריגים יש לפנות אלינו.

השתלת שיניים ממוחשבת - רק אצל מומחים בתחום

כל תחום שיקום הפה דורש התמחות בכך, הכשרה וניסיון. בהשתלות ממוחשבות נכנסים גם הידע והמיומנות הטכנולוגיים בתפעול המערכת, קריאת הנתונים, ותכנון השתלים בהתאם לנתונים הנאספים. זהו תחום הדורש אפילו ידע וניסיון רבים עוד יותר.
לכן, בדקו היטב שהרופא הוא קודם כל מתמחה בכל הקשור לשיקום הפה בכלל, ושיש לו ניסיון בהשתלות ממוחשבות בפרט.

במידה וגם אתם מתעניינים בהשתלת שיניים באשדוד, אנחנו מזמינים אתכם לבקר במרפאתו של ד"ר חיים ברקוביץ'. ד"ר ברקוביץ' הינו רופא בעל ניסיון של למעלה מ-25 שנה בתחומו, ובבעלותו מרפאת שיניים דיגיטלית באשדוד מתקדמת. לאורך השנים, ד"ר ברקוביץ' ביצע עשרות טיפולי השתלת שיניים באשדוד ועזר למטופלים רבים להנות מחיוך מושלם ומלסת מתפקדת וחזקה. לקביעת תור במרפאה ומענה לשאלות נוספות, ניתן ליצור קשר עם המרפאה בטלפון: 073-7780144.

שאלות ותשובות להשתלות שיניים ממוחשבות בכל הפה

השתלות שיניים ממוחשבות הן סוג של טיפול השתלת שיניים המשתמש בטכנולוגיה ממוחשבת כדי לשפר את הדיוק והדיוק של ההליך. טכנולוגיה זו מאפשרת מיקום מדויק של שתלים דנטליים, תוך הבטחת התאמה ותפקוד נאותים. היא גם מאפשרת תכנון והצבה של השתלות שיניים מרובות בפגישה אחת.

היתרונות של השתלות שיניים ממוחשבות לטיפול בפה שלם כוללים דיוק מוגבר, זמן טיפול מופחת, נוחות משופרת של המטופל, תוצאות משופרות ותוכנית טיפול מותאמת המבטיחה תוצאות מיטביות.

כמה חסרונות של השתלות שיניים ממוחשבות לטיפול בפה שלם כוללים עלות גבוהה, זמינות מוגבלת, תלות בטכנולוגיה, אינטראקציה אישית מוגבלת ודאגות לפרטיות.

הדרך הטובה ביותר לקבוע אם השתלת שיניים ממוחשבת מתאימה לך היא להתייעץ עם רופא שיניים. הם יכולים להעריך את הצרכים הספציפיים שלך ולהמליץ ​​על מהלך הטיפול הטוב ביותר עבורך.

כדי למצוא רופא שיניים שיוכל לבצע השתלות שיניים ממוחשבות באזור מגוריך, תוכל לחפש באינטרנט אפשרויות, לשאול את רופא השיניים הכללי שלך אם יש לו המלצות, או לבדוק אם יש מרפאה מתמחה באזור שלך שמציעה סוג זה של יַחַס.