ארבעה טיפים לפני שמבצעים השתלת שיניים ממוחשבת

טיפים להשתלת שיניים ממוחשבת

תוכן עניינים

עולם רפואת השיניים, הוא עולם אשר נמצא בהתפתחות טכנולוגית וצמיחה בלתי פוסקים. המטרה היא תמיד זהה – לייצר ולמצוא שיטות וטכנולוגיות חדשניות בתחום זה, שיטות שיסייעו בביצוע של הליכים רפואיים מורכבים, יסייעו בהקלה על תקופת החלמה של טיפולים מורכבים, וכיוצא בזאת. 

אחת מהמטרות הגדולות ביותר של תחום רפואת השיניים, זה להצליח לבצע פעולות כירורגיות פולשניות וזעירות, כאלה שעשויות לסייע בתופעות הלוואי השונות שצצות לאחר הטיפול. 

השתלת שיניים ממוחשבת, היא שיטה חדשנית ומודרנית לביצוע של השתלות שיניים, שיטה אשר עונה על העקרונות השונים שצוינו לעיל. השתלת שיניים ממוחשבת, היא כזו שמבוצעת בגישה פולשנית וזעירה, גישה אשר מצריכה תכנון מקדים וקפדני של המיקום המדויק לביצוע השתלת השיניים.

להלן ארבעה טיפים חשובים לפני ביצוע השתלת שיניים ממוחשבת:

  • חשוב להפסיק לעשן לפני מעבר השתלת שיניים ממוחשבות.
  • בחירת רופא השיניים – השתלת שיניים ממוחשבת היא לא פשוטה בכלל. חשוב מאוד לבחור את רופא השיניים שיבצע את השתלת השיניים הממוחשבת שלנו בקפידה רבה.
  • במידה שישנן מחלות חניכיים קיימות – חשוב מאוד לדאוג לטיפול במחלות החניכיים טרם מעבר השתלת השיניים ממוחשבת.
  • טרם ביצוע הבדיקה – עדכנו את רופא השיניים על מצבכם הרפואי באופן כולל.

מדוע נדרשת רמת דיוק כל כך גבוהה בהשתלת שיניים?

למעשה, השתלות השיניים המתבצעות באמצעות שתלים דנטליים, הפכו להיות עם הזמן לפתרון מהפכני בעולם רפואת השיניים ובעולם הרפואה בכלל, ולמעשה, ניתן להגיד שהשתלות השיניים פשוט שינו את הגישה הכללית של עולם רפואת השיניים. 

בעזרת הטכנולוגיות הקיימות כיום בעולם של השתלות השיניים, רופאי השיניים יכולים לתת מענה למטופלים שמתמודדים עם – מספר שיניים חסרות בפה, ניתן לייצר חלופה אטרקטיבית לשיניים בלתי מתפקדות שלא מסוגלות לצמוח בפעם השנייה, וכיוצא בזאת.

ההליך של השתלת שיניים, הוא הליך אשר מתבסס על מספר מאפיינים שונים, זאת כאשר המאפיינים העיקריים ביותר בהשתלת השיניים זה המסה והמשקל של הלסת, והמבנה של הלסת עצמה. שני המאפיינים הללו, הם מאפיינים אשר משפיעים ומגדירים את גודל השתלים, את הזווית שיש להשתיל בהם את השתלים, וכן הלאה.

 למעשה – בלי תכנון קפדני ומדויק של השתלים הדנטליים, רופא השיניים לא יכול להגיע לתוצאה מכובדת – גם מבחינת המראה האסתטי של השתלים הדנטליים, וגם מבחינת התפקוד השגרתי של אותם השתלים הדנטליים.

איך משפיע הרכיב הממוחשב בהשתלה עצמה?

כחלק מההליך של השתלות שיניים ממוחשבות, מתבצע שימוש בתוכנות מחשב מיוחדות, תוכנות שהמטרה העיקרית שלהן הינה לאסוף ולזהות את כל הפרמטרים השונים על הלסת עצמה של המטופל שעתיד לעבור את השתלת השיניים. לאחר מכן, מתבצעים ניתוחים ואנליזות מדויקות, אשר מסייעות לייצר הדמיה מושלמת של מבנה הפה כולו של המטופל. 

על סמך ההדמיה שנוצרת, רופא השיניים מבצע את הליך השתלת השיניים כולו. מדובר על תהליך לא פשוט בכלל, תהליך שכולל תחתיו מספר ומספר שלבים, לדוגמת – צילומי סי טי מתקדמים ומקצועיים, צילומים אשר מעמידים רמת דיוק גבוהה יותר מאחוזי הדיוק של כל בדיקת סי טי רגילה שאנחנו מכירים. את צילומי הסי טי המיוחדים, שולחים לאחר הביצוע שלהם לתוכנת מחשב מיוחדת, זאת כאשר תוכנה זו אחראית על ניתוח תמונות הסי טי השונות, ועל סמך תוכנה זו, רופא השיניים יכול לבצע את השתלת שיניים הממוחשבת.

כיצד למעשה הרכיב הממוחשב עצמו בא לידי הביטוי בתהליך ההשתלה הממוחשבת?

מערכת האנליזה המורכבת שאחראית על ניתוח של תצלומי הסי טי המיוחדים, היא מערכת אשר עושה את תפקידה לשם מטרה אחת מרכזית וגדולה – המטרה העיקרית של מערכת האנליזה המתקדמת הינה לייצר סד (לוח תמיכה רפואי) מדויק עד לרמות הדיוק הקטנות ביותר. את אותו הסד, רופא השיניים מניח את מבנה הלסת של המטופל עצמו, כאשר הסד מסייע לרופא השיניים עם – המיקום הקריטי והמדויק בו יש לבצע את השתלת השיניים, העומקים המדויקים בהם יש לקדוח, ומה הן הזוויות השונות בהם צריך לקדוח. 

מבחינת הסד עצמו – מדובר על סד אשר מודפס במדפסות תלת ממדיות מתקדמות במיוחד, על סמך הנתונים השונים שנאספו ונותחו על ידי תוכנת המחשב.

מה הוא הדיווח הגדול והחשוב ביותר של השתלת שיניים ממוחשבת?

השיטה הממוחשבת להשתלת השיניים, היא שיטה טכנולוגיות ומתקדמת, שיטה רפואית לביצוע של השתלות שיניים דנטליות, שמביאה יחד איתה יתרונות רבים ובשורות רבות עבור ביצוע טיפול זה.

 רוב היתרונות שמסופקים לנו על ידי השיטה הממוחשבת להשתלת שיניים, הם יתרונות אשר נוגעים לרופא עצמו, ובהליך שהרופא המטפל צריך להעביר (הליך שהפך להיות יעיל ביותר בזכות שיטה זו), אולם, ישנם מספר יתרונות שונים שהשיטה הממוחשבת להשתלת השיניים מביאה יחד איתה, יתרונות שנוגעים למטופל עצמו שעובר את התהליך. 

ראשית, חייב להבין שמדובר על שיטה שמעמידה השתלות שיניים מדויקות מתמיד. עובדה זו, מביאה ליתרונות נוספים משמעותיים, זאת לדוגמת – רמת הכאב שמטופל עצמו מרגיש בעת מעבר השתלת השיניים הממוחשבות יורדת, שיטה זו מורידה גם את המורכבות הכללית של הטיפול, היא מקצרת ומקלה על תהליך ההחלמה של המטופל, ועוד נוספים. בנוסף, בשורה נוספת ואולי הבשורה הגדולה ביותר של השתלות השיניים הממוחשבות – זה העובדה שמדובר על שיטה שמקצרת בצורה ובאופן משמעותיים את משך הטיפול עצמו.

 השתלות שיניים ממוחשבות, קיצרו את הליך השתלת השיניים בכעשרים וחמישה אחוזים בערך, דבר שמוביל לכך שכיום ניתן לסיים את השתלת השיניים תוך יום אחד, ולא תוך מספר ימים כפי שהיה נהוג בעבר. כמו כן, העובדה שזמן השתלת השיניים התקצרה באופן משמעותי, היא עובדה שהובילה לכך גם שמשך ההחלמה לאחר מעבר של השתלת שיניים ממוחשבות הוא משך החלמה אשר התקצר בצורה משמעותית גם כן.

כיצד מתבצע תהליך ההחלמה לאחר השתלת שיניים ממוחשבת?

בשורות אשר קדמו לשורות אלה, הצלחנו להבין כמה וכמה בשורות חשובות שהשיטה הממוחשבת להשתלת שיניים הביאה יחד איתה לעולם רפואת השיניים. עד כה, דנו ביתרונות ששיטה זו הביאה ביחס לשלבי הטיפול המוקדמים, ולאופן הטיפול עצמו.

 כעת, אנחנו הולכים לגעת בבשורות שהשיטה הממוחשבת להשתלת שיניים הביאה מבחינת אופי ומשך ההחלמה של המטופל שעובר את השתלת השיניים. כפי שציינו לפני כן, השתלת השיניים הממוחשבת מורידה בצורה קריטית ומשמעותית את ההתערבות הכירורגית אשר יש לעשות על מנת שנוכל לבצע את השתלת השיניים, וכתוצאה מכך – הליך ההחלמה של מטופלים שעוברים את השתלת השיניים בשיטה הממוחשבת – הוא תהליך החלמה פשוט בהרבה מכפי שהיה נהוג בעבר.

 מטופלים שעברו הליכים של השתלות שיניים ממוחשבות, מעידים על כך שמדובר בתהליך רגוע, פשוט, וקליל הרבה יותר, בעיקר מהליך ההחלמה המורכב של השתלת השיניים המסורתית והישנה יותר. אולם, אסור להתבלבל ולחשוב שאין הליך החלמה בכלל, שכן גם כחלק מהליך השתלת השיניים הממוחשבת אתם צפויים לחוות תופעות לוואי של ההחלמה, זאת לדוגמת תופעות הלוואי הבאות:

  • שטפי דם קלים עד בינוניים בפה
  • מספר ימים לאחר ביצוע הניתוח, אתם עשויים להרגיע רגישות גדולה ונפיחות מורגשת באזורי ההשתלה
  • כמו כן, חום הגוף עשוי לעלות מספר ימים לאחר ביצוע השתלת שיניים ממוחשבת 
 ד"ר חיים ברקוביץ'

ד"ר חיים ברקוביץ'

ד"ר חיים ברקוביץ', D.M.D, עוסק ברפואת שיניים מזה 25 שנים, בעל מרפאה פרטית באשדוד,
בה מבוצעים כל סוגי טיפולי השיניים על ידי שימוש בטכנולוגיות חדישות ובחומרים מתקדמים.

בנוסף, ד"ר ברקוביץ' משמש כדיין בבית הדין של ההסתדרות לרפואת שיניים.

למידע מקצועי
טל מרגולין
Google
קרא עוד
יש לי פחד מזריקות ובמרפאת ד''ר ברקוביץ' הצלחת להתגבר על הפחד בזכות טיפול מהפכני של הרדמה ללא מזרק וללא כאב
ליאור פרש
Google
קרא עוד
מרפאת שיניים ושירותי שיננית ברמה הכי גבוהה. יחסי אנוש מצוינים עם יחס אדיב. כבר שנים מטופלת תחת ד״ר חיים והצוות היקר שלו, לא מחליפה את המרפאה הזו! מומלץ בחום לכל אדם המעוניין לא להתפשר באיכות הטיפול המקצועי ביותר והיחס האישי.
Yaniv Binyaguev
Google
קרא עוד
יחס אישי מהיר ומקצועי
הקודם
הבא

לייעוץ ובדיקה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

השתלת שיניים בלסת תחתונה
מידע מקצועי

השתלת שיניים לסת תחתונה

השתלת שיניים לסת תחתונה: מדריך מקיף לחיוך חזק יותר השתלת שיניים לסת תחתונה מחוללת מהפכה בתחום רפואת השיניים המשקמת. הם משמשים כפתרון אמין ועמיד לאורך

להמשך קריאה >>